Fyn har også elbiler

Tesla skal også rustbeskyttes

Det har været en lidt blandet sommer – sådan vejrmæssigt: Vi har haft massevis af regn. Vi har haft nogle dage med meget varmt vejr og stærk sol. For dit vedkommende har vejret ikke spillet nogen rolle. Du har passet dit arbejde, imens alle andre har været på ferie. Du hader sommerferie – og vil meget hellere tage på ferie i løbet af det tidlige efterår. Sådan fra midt i september og måske frem til skolernes efterårsferie. Hvorfor? Fordi efteråret er smukt. Der kommer lune solskinsdage, hvor det er skønt at komme i skoven. Der kommer regnfulde dage, hvor det er dejligt at kunne køre hen og se en spændende udstilling. Du er også klar over, at når du holder ferie uden for sæsonen, så er det billigere og nemmere at finde logi. Så det benytter du dig af. Du kan nemlig godt lide at køre på bilferie. Så når du planlægger din bilferie, så går en stor del af planlægningen ud på at finde et sted, hvor de tilbyder total service af din bil, inden du skal afsted. Du har fundet et sted her i Odense. Det er det bedste sted. Men de tilbyder altså ikke undervognsbehandling. Undervognsbehandling er du meget opmærksom på, at din bil skal have. Det har du bare vænnet dig til. Fornuftigt. Det gør din bil sikker.

Tjek undervognscenteret

Men hvor finder du så et sted, hvor de kan udføre undervognsbehandling i Odense? Tja, hvis de ikke kunne anbefale et sted dér, hvor bilen var til service, så må du lede på Google. Det er ikke så svært. Og Google kan jo alt: Hvis du ikke kender Odense så godt, så kan du jo bruge den der funktion på din smartphone, som kan guide dig fra A til B. Du ved, ham der Robot-Robert, der fortæller dig, at du skal dreje til højre om 200 meter, imens du kører.

Du skal med andre ord finde adressen og telefonnummeret til servicestedet, der tilbyder undervognsbehandling. Du skal booke en tid til din bils undervognsbehandling hos dem. Og ja, det kan være, at den person, du taler med, kan give dig kørevejledning, så du ikke skal lytte til din smartphone, når du kører bilen til undervognsbehandling.

Er det et virkeligt godt sted, hvor du skal have bilen undervognsbehandlet, så vil de givetvis også stille en lånebil til rådighed for dig i de par dage, undervognsbehandlingen varer. For det kan tage nogle dage. Først skal de jo afmontere dele af bilen, så undervognsbehandlingen kan ske i overensstemmelse med de strengeste krav. Efter afmonteringen sker selve behandlingen: Det vil sige, at midlet, der bruges til rustbeskyttelse af biler, bliver sprøjtet på alle delene. De skal så tørre, inden teknikerne kan montere delene på bilen igen. Hver fase i denne proces bliver udført med forsigtighed. Det er derfor, det tager nogle dage, inden undervognsbehandlingen er fuldført. Lånebilen skal du selvfølgelig passe på. Men den sætter dig i stand til at kunne komme på arbejde, hen til storcenteret eller få kørt børnene i skole til tiden.

Elbilen kan også ruste

Du er nok ikke perfektionist. Men du forsøger altid at få det bedste. Du køber de bedste møbler til huset. Du sørger for, at dine børn får de bedste klæder. Du er bevidst om, at økologiske madvarer er de bedste. I det hele taget, så vil du gøre alt, hvad du kan, for at få det bedste. Det gælder naturligvis på alle fronter i livet: Huset, materielle goder, oplevelser, bilen, restaurantbesøg, kæledyrets vilkår – kort sagt: Alt. Det er ikke altid helt nemt at finde det bedste. Fx hvis du ikke kender stedet, hvor du befinder dig godt nok. Det kan være, at du lige er flyttet til byen. Det kan være, at du blot er på gennemrejse. Men hvis det nu handler om din bil, så kan jeg altså godt anbefale dig et sted, hvor du får lavet den bedste undervognsbehandling på din bil. Det er et forholdsvist ukendt sted, men arbejdet, de udfører, har været upåklageligt i de sidste 15 år. De får aldrig en eneste anmærkning om mangler eller fejl i deres arbejde, når der kommer et uventet tjek fra Teknologisk Institut hos dem. Og det sker jævnligt. Det skal ske. Undervognsbehandling af elbiler er vigtigt. Det er også et arbejde, som kun særligt uddannede teknikere kan udføre. Der anvendes jo nogle midler, der kan være helbredsfarlige. Så arbejdet skal udføres under sikre forhold – samtidigt med, at det også skal udføres perfekt. Der er altså to grunde til at Teknologisk Institut laver disse tjek: Sikkerhed for kunden (din bil) og sikkerhed på arbejdspladsen (teknikernes sikkerhed). Tjekkene sker ved, at specialister fra Teknologisk Institut kommer på uventet besøg og foretager stikprøver på biler, der lige har fået deres undervognsbehandling.

Mit bud er at Tectyl er bedst

Jo, vi har hørt om, at der findes produkter, der anvendes til undervognsbehandling, som er miljøvenlige. Mange er overbeviste om, at Tectyl er det bedste middel til rustbeskyttelse. Og det har de givetvis ret i. Så, hvorfor tilbyder servicecentrene også undervognsbehandlinger med andre midler? Det har noget med forretning at gøre: Det er ikke alle kunder, der vil betale for den bedste undervognsbehandling. De har måske økonomiske problemer og må derfor bede om, at der anvendes billigere beskyttelsesmidler. Nogle af disse midler indeholder opløsningsmidler. Så når teknikerne arbejder med den slags midler, så skal de passe ekstra godt på. Ellers kan det ende med permanente arbejdsskader.

Men, hvis du vil have det bedste – også for din bil – så skal du anvende det servicecenter, som jeg kan anbefale. Vil du have, at jeg sender dig et link til deres site? Bare sig til. Du kan være helt tryg. Alle de biler, som jeg har ejet igennem årene, har fået deres rustbeskyttelse hos dem. De laver simpelthen den bedste undervognsbehandling. Grunden til det er måske, at de gør ekstra meget ud af at kontrollere, hvor der skal gøres lidt ekstra ud af behandlingen. Der kan være små huller, som vi ikke anser for at have betydning. Men det har de altså. Små huller eller rifter i bilens undervogn kan blive kilder til at der dannes rust i bilen.